KÖPEKLER NEDEN OT YER?

Bir zamanlar köpeklerin mide bulantısını yatıştırmak için sadece ot yediği varsayılıyordu. Çoğu insan, bir köpeğin mide ağrısı olduğunda, kusturmak ve rahatsızlıklarını gidermek için ot yediğini bilir. Bu bazı durumlarda doğru olsa da, artık bazı köpeklerin çim tüketiminden önce herhangi bir gastrointestinal rahatsızlık belirtisi göstermediğini biliyoruz. Bazı köpekler, sanki günlük bir atıştırmalıkmış gibi ot yemekten hoşlanıyor gibi görünüyor. Şimdi bir köpeğin neden ot yemeyi seçtiğinin ardında birkaç olası neden var.

• ONLAR ÇÖPÇÜ

Arka bahçede bir köpek otlarken, bazı sabit içgüdüler sergiliyor olabilir. Yabani köpekler omnivordur, hem et hem de bitki materyalini yerler. Doğadaki köpeklerin meyveleri, sebzeleri ve pençelerini alabilecekleri her türlü bitki maddesini aradıkları görülmüştür. Araştırmalar genellikle çakal dışkısında büyük miktarlarda bitki materyali bulur ve bunun gerçekten de vahşi köpeğin beslenmesinin faydalı bir parçası olduğunu kanıtlar.

Ortalama bir sahibinin arka bahçesinde, çim tipik olarak bir köpeğin bitki materyali açısından tek seçeneğidir. Bu gerçekler dikkate alındığında, bir köpeğin ot yediğinde, evcilleştirilmemiş köklerinin ihtiyaçlarını karşılaması mümkündür. DNA’larında otlatma aşılanabilir.

• MİDE BULANTISI VAR

Bir köpeğin midesi bozuksa, rahatsızlıklarını gidermek için yollar arıyor olabilirler. Köpeğin otu ne kadar çabuk tükettiği veya tüketildiğinde boğazında neden olduğu gıdıklama olsun, bazı köpekler kusacaktır. Bu eylemi hatırlamaları ve gelecekteki senaryolarda herhangi bir gastrointestinal rahatsızlık oluştuğunda tekrarlamaları mümkündür.

Pika , köpeklerin ot tükettiği zaman da düşünülen bir durumdur. Pica, bir köpeğin mide rahatsızlığı olduğunda öğeleri yutma zorunluluğuna atıfta bulunan bir terimdir. Köpekte olası herhangi bir sindirim rahatsızlığının arkasındaki neden değişebilir, ancak köpekler bu davranış sırasında genellikle ot tüketimine yönelecektir.

• SIKILDILAR

Bazı köpeklerin diğerlerinden daha fazla zihinsel olarak uyarılması gerekir. Bir köpek can sıkıntısı, kaygı veya stresle mücadele ederse, “dikkat dağıtıcı bir davranış” olarak ot yemeye yönelebilir. Çim tüketmeyi bırakamayacak gibi görünen yüksek sinirli bir köpeğiniz olduğunu fark ederseniz, gün boyunca köpeğinizin aktivitesini artırmanın zamanı gelmiş olabilir. Stres dışında yemek yiyen köpeklerde daha fazla fiziksel aktivite ve zihinsel olarak uyarıcı oyuncakların çim tüketimini azalttığı bulunmuştur.

KÖPEKLERİN OT YEMESİ TEHLİKELİ MİDİR?

Güvenlik söz konusu olduğunda, çimleri köpekler için bir tehlike olarak listeleyen gerçek gerçekler yoktur. Çim, çok basit bir bitki materyalidir ve yemeye karar vermeleri halinde köpeğe zarar vermez. Bununla birlikte, çim, bahçe spreylerinde ve işlemlerinde bulunan herhangi bir kimyasal ile işlendiğinde aşırı derecede toksik hale gelebilir. Bahçenizi tedavi ettiyseniz veya çimin kimyasallarla işlenmiş olup olmadığından emin değilseniz, kesinlikle hiçbir köpeğin onu tüketmesine izin vermeyin. Bir köpeğin kimyasallarla muamele edilmiş ot tükettiğinden endişeleniyorsanız, en kısa sürede bir veterinerle iletişime geçin.

OT KÖPEKLER İÇİN LEZZETLİ MİDİR?

Bu günlerde köpeklerin ot tüketiminin ardında daha çok bilinen nedenler olsa da, bazı köpeklerin sadece çimin tadını çıkarması da çok olasıdır. Hatta bazı köpekler yılın belirli zamanlarında çimden daha çok keyif alıyor gibi görünüyor!

Bu konuyla ilgili yapılan araştırmada köpeklerde bitki materyalleri ve bazı sebzelerin tüketilmesinin arkasında gerçek bir risk faktörü olmadığı gösterilmiştir. Bir köpek ot yemekten hoşlanıyor gibi görünüyorsa, bir köpeğin günlük diyetine pişmiş havuç, yeşil fasulye ve hatta marul eklemeyi deneyebilirsiniz. Bu yiyecekler köpekler için güvenli olsa da, her zaman herhangi bir diyet değişikliğini öncelikle veterinerinizle görüşmeniz önerilir .

OT YEMEK NORMAL BİR KÖPEK DAVRANIŞI MI?

Ot yiyen köpekler oldukça yaygın bir davranıştır. Çim tüketiminin vahşi köpekler ve köpek atalarıyla bağlantılı olmasıyla, kökleşmiş bir alışkanlık olabilir. Ot yemek köpeklerde yaygın bir davranış olsa da, bunun her köpek için normal olduğu anlamına gelmediğini bilmek önemlidir.

Bazı köpekler, sanki diyetlerinin bir parçasıymış gibi her gün ot yiyebilir ve bazı köpekler aniden çok miktarda ot tüketebilir ve kusmaya neden olabilir. Her köpeğin günlük alışkanlıklarını takip etmek önemlidir. Ot tüketimi köpekler için zehirli olmamakla birlikte başka bir nedene ikincil olabilir.

ÖZET

Köpeklerin neden ot yediği sorusu standart bir sorudur ve gerçekten tek bir basit cevap yoktur. Ot tüketiminin arkasındaki neden içgüdüsel davranıştan beslenme konusundaki kararsızlığa kadar değişebilse de, bu noktada bazı köpeklerde kesinlikle endişelenecek bir şey olmayabileceği yaygın olarak belirlenmiştir. Hayatınızdaki her bir köpeği ve ortak davranışlarını bilmek önemlidir ve köpeğinizin neden özellikle ot yediğine dair daha net görünmeye başlayabilir. Yukarıdaki bu faktörleri göz önünde bulundurun ve köpeğinizin ot yeme alışkanlıkları daha mantıklı gelmeye başlayabilir!